Erzincan Diş Eti Tedavileri

Ağız ve diş sağlığı açısından yaygın olarak gözlemlenen hastalık çeşitlerinden biri olarak diş eti hastalıkları; diş yüzeyinde, diş aralarında, diş ile diş eti birleşiminde mikrobiyal dental plak şeklinde adlandırılan bakteri tabakaları oluşumu gözlenmesiyle başlar. Bu oluşum diş ipi veya diş fırçası ile tam manasıyla uzaklaştırılamayabilir.

Zararlı bakterilerin yaşam alanına dönüşen ağız içi florasında bakterilerin çoğalıp yayılması gerçekleşir. Bakteriler, diş etlerinde iltihaplanma veya dişlerde kemik erimesine yol açar. Daha ileri boyutlardaki hastalarda ise mikrobiyal dental plakların sertleşmesi ile diş taşı oluşumu gözlemlenir.

Hastanın hangi evrede olduğu ve daha önce uygulanan tedavilerin sonuçları göz önünde bulundurularak uzman hekim tarafından hasta için en doğru tedavi yöntemi belirlenir. Kimi hastanın tedavisinde cerrahi olmayan yöntemler yeterli olabilecekken kimi hastada ise cerrahi operasyonlar kaçınılmazdır.

• Tedaviye başlanırken diş üzerindeki sert birikintiler uzaklaştırılır. Basit diş eti iltihaplanmasında, mikrobiyal dental plağın diş ipi ve diş fırçası ile doğru teknik kullanılarak temizlendiği takdirde sonuç alınabilir.

• Diş etlerinde plak ve diş taşı oluşumu gözlendiğinde ölçeklendirme ve kök planlaması yapılır. Hastaya verilen lokal anestezi ardından diş eti çizgisinin üstündeki ve altındaki plaklar kazınır. Diş kökündeki pürüzler düzeltilir.

• Diş ile diş eti arasında oluşan diş eti cebi görüldüğünde diş etleri geriye doğru kaldırılır. Alt kısımda biriken tartar temizlenir.

• Diş eti hastalığı sonucunda tahrip olan kemiğin yerine hastanın vücudundan alınan ya da sentetik kemik ile oluşturulan kemik greftleri kullanılarak tahrip edilen bölgeye yerleştirilir. Böylece kemiğin kaynaşması ve dişlerin kemiğe oturması sağlanır.

• İnce diş etlerini güçlendirmek ya da diş etlerinin çekildiği kısımlarda diş kökünün açıkta kaldığı alanların doldurulması için yumuşak doku greftleri kullanılır.

• Dişleri destekleyen kemiklerin büyümesini sağlamak ve bu büyümeyi kontrol edip yönlendirmek için Yönlendirilmiş Doku Rejenerasyonu uygulanır. Dişlerin etrafına bariyer yerleştirilerek uygulanır.

Erzincan Diş Eti Tedavileri Fiyatları

Erzincan Diş Eti Tedavileri Fiyatlarını öğrenmek için kliniğimiz telefonlarını arayarak bilgi alabilirsiniz.